Drägan Duma – boek 2 – Bondgenoten & Verraders – Patty vAN DELFT

Jill heeft het héél moeilijk gehad om haar maatje Kay te vergeten maar stilaan krabbelt zij terug recht. Ze heeft eindelijk haar plaats gevonden en leert te genieten en mensen te vertrouwen. Tot de dag waarop alles weer terug verandert. Een grote vijand moet ze leren vertrouwen en zelfs toelaten want deze heeft verschrikkelijk nieuws over de Soulsnatcher en de Morbiden. Dan start het zenuwslopende, psychologische spelletje…volgens de voorspellingen en deze oude vijand is er onder haar “vrienden” een bondgenoot van de slechteriken. Wie kan Jill nu nog vertrouwen en kloppen de profetieën dan nog wel? Jill wordt zelfs gevangen genomen maar weet op een wonderbaarlijke manier te ontsnappen. Soms wordt ze echt paranoïde en vertrouwt eigenlijk niemand meer. Ineens komt het verraad uit en kan de strijd weer opnieuw beginnen…

Nadat ik deel 1 (Zij die hoort) gelezen had, begon ik onmiddellijk in dit deel want ik wou gewoon meer weten over deze parallelle wereld.

In dit boek groeit Jill verder uit tot een jonge zelfstandige vrouw die haar verantwoordelijkheid neemt en moet omgaan met verraad, wantrouwen, onrust, maar gelukkig ook liefde, vriendschap en hoop. Zij die hoort was de veelbelovende voorstelling van Dragan Duma. Bondgenoten en Verraders is het fascinerende vervolg waarin de verhaallijnen en relaties worden uitgediept en de toekomst verteld. Jill twijfelt soms of ze wel ‘Zij die hoort’ is maar wordt volwassener en gaat creatief en inventief om met de beslissingen die ze moet maken.

Net zoals bij Deel 1 sloeg ik dit boek dicht en was zo geïntrigeerd dat ik deel drie wou aankopen maar toen werd ik een klein beetje triest… De auteur heeft namelijk weer een fantastisch einde bedacht en triggert je zo dat je boek drie ineens wil lezen maar… deel 3 komt pas in 2016 uit…

Ik hou het zeker in de gaten want deze wonderlijke wereld draag ik mee voor mijn leven!

Hoewel ik met ongeduld wacht op het vervolg, kan ik niet anders dan nu 5 sterren geven want dit boek heeft alles waar ik van hou…

dragan-duma-bondgenoten--verraders-front-small

Auteur: Patty vAN DELFT
ISBN: 9789491300363
Publicatiedatum: 16 maart 2015
Uitgever: Celtica Publishing

Fany van Hemelen

One comment

Geef een reactie

