De gave van Hanna Mendel – Suzy ZAIL

Het verhaal speelt zich af tegen het einde van de tweede wereldoorlog. Het joodse gezin Mendel wordt gedeporteerd naar Auschwitz-Birkenau en daar gescheiden van de vader. Het verhaal vertelt de belevenissen van Hanna en haar zus in het kamp, hun ontberingen en hun hoop op overleven…

Het is de eerste keer dat ik een verhaal lees waarin ook waargebeurde verhaalelementen zijn opgenomen, meestal lees ik fantasy, romans en detectives.

Het is heel vlot geschreven en je leeft mee met Hanna en haar zus. Ik heb het boek in 2 dagen uitgelezen, je wil gewoon weten hoe het afloopt. Mijn grootvader is zelf tijdens de tweede wereldoorlog ontsnapt aan de Duitsers toen ze weggebracht werden om daar te gaan werken.

Ik vond het een goed verhaal dat laat zien hoe het er werkelijk aan toe ging en hoe de mensen te lijden hadden simpelweg door hun geloof en door de onverdraagzaamheid van anderen

Het is absoluut een aanrader!!!

9789492168023

Auteur: Suzy ZAIL
ISBN: 9789492168023
Publicatiedatum: 13 maart 2015
Uitgever: Uitgeverij Karmijn

Mireille Muls

Geef een reactie

